Franczyza jest wygodną alternatywą dla tworzenia swojego własnego biznesu od podstaw. Kreowanie planu biznesowego od zera wiąże się z wieloma godzinami analiz oraz projektowania zasad, w myśl których przedsiębiorstwo powinno funkcjonować. To złożone i trudne zajęcie, szczególnie jeśli nie posiadasz odpowiedniego doświadczenia. Osobom, które nigdy nie prowadziły własnej działalności, niezwykle trudno opracować model biznesowy, tak by nie tylko nie przyniósł strat, ale także generował obiecujące zyski w przyszłości. Taki scenariusz jest możliwy, jeśli zdecydujesz się na korzystanie z gotowego modelu franczyzowego. Na czym on polega?
Franczyza to nic innego, jak sprawdzony wcześniej model biznesowy, który przynosi już zyski i umożliwia poprawne działanie firmy. W ramach franczyzy franczyzodawca oferuje franczyzobiorcy odpowiednie zasoby dające mu możliwość rozwinięcia sprzedaży produktów oraz usług obecnych już na rynku. W wyniku takiego działania powstają dwa przedsiębiorstwa oparte na nieustannej wzajemnej współpracy między franczyzodawcą a franczyzobiorcą.
Swoją popularność franczyza zawdzięcza przede wszystkim skuteczności oraz łatwości funkcjonowania. Decydując się na korzystanie z modelu franczyzowego, unikasz wszystkich trudności związanych z tworzeniem własnego planu biznesowego. Konstruowanie strategii od podstaw wiąże się również z dużym ryzykiem ze względu na brak wcześniejszego przetestowania nowego modelu działalności.
Korzystając z rozwiązań oferowanych przez franczyzę, otrzymujesz gotowy plan działania przedsiębiorstwa, który wystarczy jedynie wcielić w życie. Pakiet franczyzowy obejmuje między innymi podręcznik operacyjny, zawierający wszystkie najważniejsze zasady współpracy. Franczyzobiorca może korzystać również niezwykle przydatnych informacji dotyczących sposobu prowadzenia danego biznesu, czyli tzw. know-how. Odpowiednie wejście na rynek, gwarantujące właściwy poziom przebicia, zapewnia rozpoznawalna marka, która zdążyła już zdobyć popularność dzięki wcześniejszym działaniom franczyzodawcy. To szczególnie ważne w przypadku franczyzy w małej miejscowości, gdzie mieszkańcy mogą mieć już swoje ulubione firmy, z których usług korzystają. Rozpoznawalna marka to wyraźny sygnał, pozwalający zaznaczyć swoją pozycję nawet na małym rynku.
Franczyza w małym mieście nie zostawia Cię bez potrzebnego wsparcia – po rozpoczęciu współpracy pozostajesz w stałym kontakcie z franczyzodawcą, który udziela Ci wszystkich porad niezbędnych do efektywnego prowadzenia biznesu.
Z pewnością zastanawiasz się, jakie cechy powinna posiadać dobra franczyza w małym mieście. Pierwszym krokiem poprzedzającym Twoje działania powinno być zorientowanie się w sytuacji lokalnego rynku. Potrzeby mieszkańców małego miasta są kluczowe i to właśnie na nich powinien opierać się wybór odpowiedniej franczyzy. W większości przypadków dobrym wyborem będzie lokal gastronomiczny, który przyciągnie wielu klientów w krótkim czasie. W mniejszych miejscowościach z powodzeniem mogą również funkcjonować salony meblowe oraz motoryzacyjne.