Najpopularniejsze franczyzy w Polsce

System franczyzowy niektórym osobom kojarzy się z brakiem suwerenności przedsiębiorcy, jednak wcale tak nie jest. Co więcej, wiele osób dzięki takiej działalności zdobywa cenne doświadczenie, które pozwala im następnie rozkręcić własny biznes.


Najpopularniejsze franczyzy w Polsce znajdują się w zasadzie w dwóch branżach: detalicznej (małe sklepy spożywcze) i gastronomicznej (fast-food i restauracje). W tym artykule przyjrzymy się tym najczęściej wyszukiwanym.


Najbardziej opłacalne franczyzy w Polsce


Mimo że franczyzy w Polsce w tych dwóch wymienionych wyżej gałęziach gospodarki cieszą się ogromną popularnością, a konkurencja jest dosyć duża, to mimo wszystko przedsiębiorcy nadal z chęcią podejmują się takiej działalności. Wynika to z faktu, że te najpopularniejsze i najbardziej rozpoznawalne brandy po prostu obronią się same. Kolejny sklep spożywczy w pobliżu? Żaden problem. Bar serwujący burgery i frytki? Dla wielu osób to świetna wiadomość. Taki stan rzeczy wynika z kilku czynników, a chyba najważniejszym z nich jest wygoda. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że nawet w mniejszych miejscowościach mamy kilka sklepów czy punktów gastronomicznych w zasięgu krótkiego spaceru i nie musimy udawać się specjalnie na drugi koniec miasta, żeby zrobić drobne zakupy czy zjeść szybki obiad. To właśnie dlatego franczyza sklepów spożywczych i fast foodów wciąż wiedzie u nas prym.


Niekwestionowanym królem franczyzy w wielu miejscach w naszym kraju jest bardzo popularny sklep z zieloną żabą w logo. Chodzi tu oczywiście o sieć Żabka, która w ostatnich latach rozrosła się do niesamowitych wręcz rozmiarów. W kilku większych miastach na częściej uczęszczanych ulicach można natknąć się na trzy, a nawet cztery sklepy tej marki. Wśród klientów Żabka dała się poznać jako sklep, do którego wpada się po drodze, po szybką przekąskę albo po drobiazg, którego zapomniało się kupić podczas dużych zakupów w markecie. Wiele różnych promocji, program lojalnościowy i całkiem spory asortyment – to znaki rozpoznawcze tej sieci. A czym marka zachęca franczyzobiorców? Niskim progiem wejścia (potrzebny jest niewielki wkład własny), całkiem wysokim przychodem podstawowym i co najważniejsze – bezpieczeństwem.


Podobnie sprawa ma się z francuską siecią Carrefour, która większości z nas kojarzy się raczej z hipermarketami. Otóż oprócz największych sklepów wielkopowierzchniowych możemy natknąć się także na mniejsze sklepy o nazwie Carrefour Market oraz na najmniejsze sklepiki spożywcze, które konkurują m.in. z Żabką, czyli Carrefour Express. Osobną siecią, która również należy do marki Carrefour, są sklepy o nazwie Globi. Carrefour korzysta ze sprawdzonego konceptu handlowego i biznesowego dla wszystkich, którzy świetnie odnajdują się w prowadzeniu placówek handlowych.


Decydując się na franczyzę z Carrefour, możesz liczyć na to, że Twój sklep będzie miał szeroką ofertę, która cały czas jest jeszcze powiększana przez markę, sam brand jest bardzo rozpoznawalny i lubiany, a w naszym kraju funkcjonuje także skuteczny marketing i reklama poświęcone właśnie sklepom z tym logo. To doskonała opcja dla osób, które chciałyby szybko zacząć własny biznes. 


Oferty franczyzy w Polsce w gastronomii


Tutaj tron jest okupowany od wielu lat przez amerykańską korporację, która posiada swoje lokale niemal na całym świecie i to nie tylko w największych miastach. Mowa tutaj oczywiście o sieci fast food McDonald’s, która do naszego kraju zawitała niemal trzydzieści lat temu. W samej Polsce dla sieci pracuje już ponad 25 tysięcy osób, co jest całkiem pokaźną liczbą. W tym przypadku franczyzobiorca staje się operatorem restauracji, której lokalizację wcześniej wybrała marka. Franczyza McDonald’s to bardzo wygodny start, idealny dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w biznesie, ponieważ na franczyzobiorcy ciąży mniejsza odpowiedzialność za kluczowe decyzje, a firma gwarantuje specjalny program szkoleń. Ciekawą alternatywą dla dużych sieci, w przypadku franczyzy w gastronomii może być marka Crazy Corn, inspiracją której jest meksykański street food, a mianowicie gotowana lub grillowana kukurydza zwana Elotes.

 

Autor: Enterport


Zobacz więcej artykułów

Nawigacja