Własny biznes na zasadzie franczyzy - dlaczego warto?

Każdego roku franczyza staje się coraz bardziej popularna. Na rynku gospodarczym stale pomnaża się liczba firm działających w systemie franczyzowym, co oznacza, że system wyróżnia się wieloma zaletami. Wejście w biznes franczyzowy dzięki posiadaniu sprawdzonej bazy wiedzy i pomocy doświadczonego przedsiębiorcy sprawia, że otwarcie firmy jest banalnie łatwe i szybkie, w porównaniu do budowania własnej marki od podstaw. Dlaczego warto założyć własny biznes w systemie franczyzowym? Jaka franczyza opłaca się franczyzobiorcy?

Na czym polega franczyza?


Rozwój gospodarczy oraz chęć otwierania własnego biznesu przez nowych przedsiębiorców sprawia, że system franczyzowy cieszy się niesłabnącą popularnością. Franczyza to ścisła współpraca między dwoma, niezależnymi prawnie i finansowo od siebie podmiotami - franczyzodawcą i franczyzobiorcą. W dniu zawarcia umowy franczyzowej, franczyzodawca zobowiązuje się przekazaniem pakietu licencyjnego własnej marki, tj. jej logo, znaku towarowego oraz tak zwanego know-how, czyli bazy wiedzy marketingowej, która pozwala na sprawne prowadzenie biznesu i generowanie zysków.

Warto pamiętać, że cały nakład finansowy na otwarcie własnego biznesu inwestuje franczyzobiorca, a franczyzodawca dzieli się swoją wiedzą, doświadczeniem i wizją biznesu. Jeśli potrzebujesz pomocy lub szukasz więcej sprawdzonych informacji o franczyzie, przejrzyj naszą stronę enterport.pl.

Franczyza - dlaczego warto z niej korzystać?


Wiele osób przez otwarciem nowego biznesu czuję obawę i strach przed porażką. Posiadanie gotowego projektu działania przedsiębiorstwa oraz znajomość potrzeb grupy klientów korzystających z zakupu określonego asortymentu lub usługi sprawia, że firma niemal natychmiastowo zaczyna generować zyski. Jakie są zalety franczyzy?

1. Łatwy start przedsiębiorstwa


Otwarcie biznesu, który działa w oparciu o system franczyzowy gwarantuje rozpoznawalność na rynku oraz natychmiastowe zainteresowanie klientów ulubionym produktem lub usługą. Dodatkowo, pozyskane od franczyzodawcy know-how pozwala na korzystanie z gotowych, sprawdzonych zasad prowadzenia danego przedsiębiorstwa.

2. Minimalne ryzyko niepowodzenia


Dzięki rozpoznawalności i sprzedaży towaru lub usług pod szyldem znanej marki, Twoje przedsiębiorstwo natychmiastowo stanie się rozpoznawalne. Pomoże to uniknąć wydatków na promocję firmy i budowania wizerunku, w celu zainteresowania potencjalnych klientów.

3. Wsparcie od franczyzodawcy


Zdobycie know-how franczyzodawcy pozwala na korzystanie ze sprawdzonych, opartych na doświadczeniu i wiedzy informacji marketingowych. To baza wiedzy, która pozwala na sprawne prowadzenie firmy, a dodatkowe wsparcie franczyzodawcy pozwala poczuć się pewniej w prowadzeniu własnego biznesu.

4. Rozpoznawalność na starcie


Wiele osób wybiera się do swojego sprawdzonego, ulubionego sklepu spożywczego, drogerii czy restauracji. Obecność na rynku pod logiem i nazwą lubianej przed klientów marki, która cieszy się niesłabnącą popularnością, pozwala na lepsze generowanie zysków.

5. Szkolenia i spotkania motywacyjne


Franczyzodawcy zazwyczaj troszczą się o los swoich franczyzobiorców, dlatego prowadzą specjalne szkolenia i spotkania dla swoich partnerów. Pozwala to na szczegółowe przekazanie wiedzy i technik marketingowych, które pozwolą na sprawne działanie przedsiębiorstwa.

6. Kompleksowe wsparcie franczyzodawcy


Franczyzodawca, w zależności od rodzaju franczyzy oferuje kompleksową pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji do otwarcia biznesu, negocjowania warunków dostarczania towarów od dostawców oraz ustalania optymalnego poziomu zatowarowania. Pozwala to na inwestycję, która w krótkim czasie przyniesie zyski dla nowego przedsiębiorcy.

Franczyza jest korzystnym modelem biznesowym, który charakteryzuje się wieloma zaletami. Pozwala na sprawne wejście na rynek ze sprawdzonym pomysłem na biznes oraz sprzedażą towarów i usług pożądanych przez klientów.
 

 

Autor: Enterport


Zobacz więcej artykułów

Nawigacja